Conot Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport Naložba v vašo prihodnost
Kam na sejem električne mobilnosti
Kako priti v stik z novimi trendi in smermi razvoja na področju električne mobilnosti? Kje spoznati novosti in jih morda celo preizkusiti? Katera sejemska prireditev pa je le bolj ali manj izgovor za nekaj dodatnega zaslužka organizatorjev, saj na področju trajnostnega razvoja in nizkoogljičnih tehnologij v resnici ne ponudi ničesar, kar še ni bilo videno?

Izkazalo se je, da so nam najbližji dogodki, ki so povezani z električno mobilnostjo in vredni obiska, predvsem v Nemčiji. Na primer aprilski sejem v Hannovru in seveda oktobrski eCarTec v Münchnu. Veliko je bilo videti tudi na lanskem avtomobilskem salonu v Frankfurtu, ki ga organizirajo na liha leta. Številni izdelovalci so namreč v finančni prestolnici Evrope bolj ali manj v ospredje postavili vozila nizkoogljične oziroma brezogljične mobilnosti. Tudi poseben razstavni prostor, namenjen tej ponudbi, je bil bogato zaseden. Na ogled je bilo marsikaj, kar razvijajo specializirani avtomobilski dobavitelji in industrijski velikani z raznovrstnih področij. Predstavili so se razvojni inštituti in nekatere univerze. Razstavljena pa so bila tudi nova električna vozila še neuveljavljenih znamk, na primer hrvaškega Rimca.

Podoben paviljon na letošnjem marčnem salonu v Ženevi je bil zelo daleč od tistega, kar so lansko jesen pripravili v Frankfurtu. Pa ne le zato, ker je šlo za dokaj neugleden šotor. Nekje vmes je bila predstavitev električne mobilnosti pred dvema letoma v Parizu. Avtomobilski salon v francoski prestolnici se na dve leti izmenjuje s frankfurtskim. Kako bodo letos Francozi predstavili električno mobilnost in vse, kar je povezano z njo, bomo videli konec septembra oziroma v prvih dveh tednih oktobra. Na salonu v Detroitu posebnega razstavnega prostora za to ponudbo niti ni bilo. Morda še največ prostora in tudi vsebine ima predstavitev brezogljične oziroma nizkoogljične mobilnosti v Tokiu.

Hkrati postajajo za električno mobilnost pomembni sejmi, ki doslej v avtomobilskem svetu niso imeli vidnejše vloge. Tako se je lani prvič zgodilo, da Ford za predstavitev kakšne svoje novosti, šlo je za focusa na električni pogon, ni izbral tradicionalne avtomobilske razstave. Premierno ga je namreč postavil na ogled na sejmu Consumer Electronics Show v Las Vegasu.

Vse bolj se množijo tudi specializirane prireditve, kot je na primer EVER v Monaku. A vsi ti dogodki bolj ali manj capljajo za eCarTec v Münchnu. Nemška industrija, raziskovalne ustanove, univerze in tudi državne inštitucije imajo pač moč, da lahko vlečejo voz naprej, pa čeprav njihovi izdelovalci niso bili v prvih vrstah, ko je novodobna električna mobilnost začela prodirati na avtomobilski trg. A že v prihodnjih dvanajstih mesecih se bodo ta razmerja zelo spremenila. Za povrhu je nemški trg zelo pomemben za vse, ki si želijo odrezati kakšen kos tržne pogače na mednarodni ravni. Tudi zato so tamkajšnje sejemske prireditve toliko pomembnejše.

A tudi  dogodki, ki jih na temo električne mobilnosti pripravijo v Nemčiji, še zdaleč niso vsi na enaki ravni. Veliko je povsem vsakdanjih sejmov, namenjenih predvsem iskanju lokalnih tržnih priložnosti. Zato nimajo širše razsežnosti in vloge pri uveljavljanju električne mobilnosti, vendar so kljub temu zanimivi. Če nič drugega, za bežen vpogled, kako se trajnostnega urejanja prometa lotevajo na enem vodilnih avtomobilskih trgov na svetu. Ob tem je mogoče na enem mestu videti in celo preizkusiti marsikaj, kar v Sloveniji še ni na voljo in o čemer le bolj ali manj pravilno govorimo. Ena takšnih je bila sejemska prireditev, ki je potekala med 17. in 20. majem v nemškem Friedrichshafnu.

Željko Purgar
kemijski inštitut institut jožefa stefana univerza v novi gorici domel, d.d. inea d.o.o. razvojni center za vodikove tehnologije - rcvt mebius d.o.o. termoelektrarna šoštanj holding slovenskih elektrarn, d.o.o. petrol d.d. silkem, d.o.o. fakulteta za strojništvo, univerza v ljubljani iskra tela d.d. cinkarna celje, d.d. Ljubljanska univerza Image Map